Kokiu tonu rašomi sėkmingiausi viešųjų pirkimų pasiūlymai?

Kaip žinote, dažnai svarbu ne tai, ką pasakome, bet tai, kaip pasakome ir perduodame informaciją. Vienas žmogus gali išdėstyti kritiką ir mes labai supyksime. Antras gali tą pačią kritiką pateikti kitais žodžiais ir kritika bus išklausyta bei priimta. Tas pats galioja ir viešiesiems pirkimams. Norint juos laimėti reikia labai galvoti apie tai, ką sakote ir kaip sakote. Rašant pirkėjui pasiūlymą būtina užtikrinti tai, kad dokumentai parašyti tvarkinga, aiškia lietuvių kalba ir yra be gramatinių klaidų. Tačiau ką daryti kai kalbame apie viešųjų konkursų pasiūlymų toną? Mes jums pateiksime keletą patarimų, kaip rašyti sėkmingesnius pasiūlymus ir viešieji pirkimai 2021-aisias Jums taps sėkmingesni.

Per daug neformalumo – negerai

Rašant pasiūlymą, ypač, kai tai darote patys, lengva pradėti maišyti profesinę ir buitinę kalbą. To neturėtų būti jūsų dokumentuose, nes jie teikiami ir vertinami tik pagal profesionalumą. Terminologija, frazės ir išsireiškimai turėtų būti daromi norminės lietuvių kalbos ribose. Jeigu jau nusprendėte panaudoti semantizmą, kažkokią sparnuotą frazę ar įdomią metaforą, būtinai ją paaiškinkite. Visa tai labai pagyvina grožinį tekstą, tačiau viešųjų pirkimų kontekste šios kalbos raiškos priemonės nėra pačios tinkamiausios.

Visus šiuos dalykus gali sutvarkyti agentūra arba patyrę specialistai (jei ir performatuos jūsų pasiūlymo šabloną), tačiau turbūt šį straipsnį skaitote dėl to, kad norite viską pasidaryti patys. Tuomet stenkitės išlikti profesionalūs, galbūt paruoškite kiek „sausesnį“ tekstą nei įprastai.

Per daug blankus tekstas – irgi negerai

Tačiau rašant kiek mažiau vaizdingą tekstą lengva padaryti ir dar vieną klaidą – parašyti viešojo pirkimo pasiūlymą „apie nieką“. Jame bus daug turinio, aptarta daug dalykų, tačiau viskas bus nerišlu, nebus bendrų, jungiamųjų minčių, idėjų ir vizijos. Patariama rašyti pokalbio stiliumi (maždaug taip, lyg kalbėtumėte su kitu žmogumi), tačiau svarbu išlaikyti gerą gramatiką ir paklusti esamoms lietuvių kalbos taisyklėms. Deja, bet šis dalykas mūsų šalyje yra itin jautriai vertinamas. Jeigu neatitinkate kalbos taisyklių ir normų, biurokratijos kontroliuojamose srityse gali būti sunku pasiekti norimų tikslų.

Vėlgi, problemos sprendimas – patirtis ir žinojimas, kaip pateikti informaciją.

Pridėkite savo įmonės organizacinę lentelę

Nebent keliamas reikalavimas šią lentelę įtraukti į patį pasiūlymo dokumentą, būtinai pridėkite ją prie motyvacinio laiško. Šiuo būdu lengviausia ir tiksliausia pabrėžti savo verslo privalumus ir pranašumus.

Antraštės

Specialistai pataria tekste naudoti kuo daugiau antraščių (nepersistengiant). Jos padės suskirstyti tekstą į aiškias dalis bei pridės struktūros. Antraščių gausa leidžia skaitančiam asmeniui neklaidžioti bei nenuobodžiauti tuomet, kada turinys yra ilgas ir kai jame daug informacijos. Jos taip pat praverčia formuojant turinį.

Pozityvi kalba

Anglų kalboje yra naudojamas terminas „Positive speech“. Į lietuvių kalbą jis verstųsi kaip pozityvi kalba. Jo reikšmė tokia, kad bet kuris sakinys, faktas ar teiginys, net ir turintis neutralią potekstę, pateikiamas teigiamu kampu. Pavyzdžiui naudojant pozityvią kalbą nebūtų sakoma, kad užduotį sunku įgyvendinti. Verčiau naudojamos lankstesnės frazės, kaip ypatingų kompetencijų reikalaujanti užduotis ar panašiai. Nenaudojami žodžiai „galbūt“, „tikriausiai“. Kalbama užtikrintai. Sakoma, kad toks informacijos pateikimo būdas pasąmoningai veikia skaitytoją.

Apibendrinimas

Viską apibrėžus galima drąsiai teigti, kad nėra vieno universalaus recepto, kaip laimėti visus viešuosius pirkimus. Tačiau yra daugybė taisyklių, patarimų ir tendencijų, į kurias atsižvelgę galite padidinti savo šansus laimėti ir viešieji pirkimai taptų sėkmingesni. Vienas iš svarbiausių akcentų – turinio pateikimas bei jūsų naudojami žodžiai. Jeigu informaciją pateiksite pozityviu būdu, tekstą formatuosite su antraštėmis, išvengsite klaidų bei rasite „aukso viduriuką“ tarp formalaus ir žmogiškai suprantamo turinio dėstymo – gerokai išauginsite savo šansus laimėti bet kurį viešąjį pirkimą.